2012. november 16., péntek

Töltött tojás

Nekem a töltött tojásról mindig a nagy családi ebédek, az ünnepi zabálások jutnak eszembe. A szüleimnél régebben ugyanis ez egyike volt a kedvelt előételeknek, amolyan vendégváró falatoknak számítottak, tehát javarészt csak különleges alkalmakkor került az asztalra.
Már többféleképpen kóstoltam és készítettem töltött tojást, ez alkalommal csak kevés alapanyaggal próbálkoztam, és a végeredmény telitalálat volt.
A tojásokat feltettem főni, és mikor forrni kezdett a víz, onnantól számítva még 10 percig bugyogtak, hogy jó kemény legyen a tojások sárgája. Amíg a tojások a fazékban kocogtak, hagymát aprítottam, meg egy kis zöldpetrezselymet. Egy másik tálban tejfölből, mustárból és majonézből mártást készítettem (az alap 2 ek. tejföl, 1 ek. majonéz és 1 ek. mustár, arányosan lehet növelni a mennyiséget, függően, hogy mennyi mártást szeretnél). Majd megpucoltam és kettévágtam a tojásokat, a sárgájukat a hagymához kanalaztam, és villával jól áttörtem, majd vegetával megszórtam és kis majonézes mártást is adtam hozzá (kb. 2 evőkanálnyit). Az egészet jó krémesre nyomkodtam és aztán visszatöltöttem a tojásfehérjékbe.
Egy alacsony jénaiba kis mártást tettem, és arra pakoltam a már betöltött tojásokat, majd a tetejére kanalaztam a maradék majonézes-mustáros-tejfölös egyveleget. És indulhatott a lakmározás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése