2012. augusztus 7., kedd

Bazsalikom-mánia

Egy ideje rákattantam a bazsalikomra. Minden kajára teszek, és nagyon jó íze lesz. Amúgy is szeretem az olaszos-paradicsomos ételeket, és ahhoz köztudottan illik a bazsalikom. Intenzív ízével feldobja a kaját, és nem lehet túl sokat használni belőle. Mi imádjuk.
Kisfiam már jó ideje ismerkedik az ízekkel, és már több ízben kapott bazsalikommal fűszerezett pépet is. Ő is nagyon szereti. Legutóbb paradicsomos-bazsalikomos krumplit készítettünk neki, és annyira jó volt, hogy elterveztük, bevezetjük mi is néha krumplipüré helyett. És igazán nem kell bele semmi különleges, csak krumpli, pár szem paradicsom, és friss bazsalikomlevél (lehet szárított is). Sós vízben puhára főzzük, majd a levét leszűrve botmixerrel pürésítjük. Nyáron is tovább eláll, mert nem kell bele tej, sem vaj, de mégis jól illik húsokhoz, sültekhez. 
A bazsalikomos sikeremen felbuzdulva készítettem még aznap ebédre paradicsomos-bazsalikomos csirkét is. Kis olajon hagymát pirítottam, rádobtam a felkockázott csirkehúst, és mikor már megpuhult, rátettem a paradicsomszeleteket, a bazsalikomleveleket és kis zöldpetrezselymet is. Addig kavargattam, forgattam, amíg a leve (a paradicsomé) elfőtt, és akkor mehetett is a tányérra. Kis só, bors kell bele (legalábbis mi fűszeresen étkezünk), de ízlés szerint lehet variálni. 
Estére is ezt ettünk, akkorra elfogyott a köret, így hozzáláttam és készítettem egy kis zöldbabot. Hirtelen ötlettől vezérelve a konzerv zöldbabra köménymagot és petrezselymet szórtam kísérletképpen. Annyira jól sikerült, hogy párom annak ellenére, hogy nincs oda a köménymagért, alaposan megdicsérte a főztöm. Ez nekem a legnagyobb elismerés, hisz mellette kezdtem bontogatni a szárnyaim, ami a főzést illeti, és neki köszönhetem, hogy kezdek belejönni. 

1 megjegyzés: